Sales proces
Geef leads de aandacht die ze nodig hebben
Bij het ene bedrijf gaat het erg makkelijk en het andere bedrijf moet er harder voor werken. Maar hoe makkelijk het ook gaat, het is van groot belang dat je salesproces optimaal functioneert. Het verkrijgen van leads kan grote investeringen vereisen. Dit is niet erg, als deze leads ook daadwerkelijk omzet en groei opleveren. Heb jij elke stap van het salesproces inzichtelijk? En weet je hoe momenteel de relatie met bestaande klanten goed wordt onderhouden?
De houvast van een duidelijk salesproces
Veel bedrijven laten hun salesproces organisch groeien. Maar op termijn merk je dat er toch een soort van wildgroei ontstaat. Zeker als er meerdere accountmanagers of salesmedewerkers binnen een bedrijf aanwezig zijn. Iedereen heeft zijn eigen stijl, en dit is juist goed! Maar duidelijk afspraken en een goed afgebakend proces zorgen voor betere resultaten. Benieuwd welke stappen je hier voor met zetten?
Wat zou het je opleveren als je…
- precies weet hoeveel tijd heeft gekost om van een lead een klant te maken;
- op elk moment kan inzien hoeveel omzet je de komende tijd kunt verwachten;
- betere resultaten weet te behalen omdat zowel je proces als je afspraken duidelijk zijn;
- salesmedewerkers proactief worden en niet gaan zitten wachten op een lead;
- alleen nog maar afspraken hebt met prospects die er echt toe doen;
Uw specialist
Wat klanten over ons zeggen
Kennismaking
Onderzoek
We gaan op onderzoek uit om te achterhalen waar jouw ontwikkelpunten zitten. We leggen alles bloot, want alleen zo krijgen we inzichtelijk hoe we het salesproces kunnen verbeteren.
Strategie
Uitvoering
Wanneer de strategie staat is het tijd voor de uitvoering. Hier halen we alles uit de kast om jouw doelen te behalen.
Concreet
Je hebt een concreet plan en het is duidelijk hoe je de komende tijd aan de slag gaat.
Maatwerk
Het proces wordt volledig afgestemd op jouw bedrijf.
Meetbaar
Resultaten die door middel van data rechtstreeks aan je activiteiten zijn te koppelen.
resultaat
Er zullen meer deals gesloten worden en betere resultaten worden behaald.
Veelgestelde vragen
Hoe gaan we zorgen dat mijn salesmedewerkers in dit plan gaan geloven?
In alle stappen die we zetten nemen we je medewerkers mee. Zij vormen deze aanpak geheel zelf. Wij faciliteren alleen door de juiste vragen te stellen en de uitkomsten concreet uit te werken.
Hoeveel extra resultaat kun je verwachten?
Dit is in de praktijk heel verschillend. Als de mindset van je medewerkers goed is en het proces en de content binnen het proces goed aansluit op de klantbehoefte, dan ga je zeker weten betere resultaten behalen. Keiharde cijfers worden gaande het proces inzichtelijk.
Hoelang duurt het implementeren van een nieuwe proces?
Binnen een paar weken moet het nieuwe proces geïmplementeerd zijn. Als er gekozen wordt om ook andere systemen in gebruik te nemen, dan kan de doorloop langer zijn.
Pakt OMCBase ook een stuk van de uitvoering op?
OMCBase helpt bij het invullen van het proces. Stel dat er content ontwikkelt moet worden dan kan het team van OMCBase hier de uitvoering in oppakken. Uiteraard ben je zelf verantwoordelijk voor het klantcontact etc..
Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan
Uw specialist Yaël helpt u graag verder.
"*" indicates required fields
Met SEA marketing kom je bovenaan
Betaalde advertenties staan boven deze tien organische resultaten. Soms staan er zelfs ook een of meerdere onderaan de SERP (Search Engine Result Page). Betaalde links zijn te herkennen aan dat er “ADV” of “Advertentie” voor of achter de link staat. Dit zijn dus advertenties in een zoekmachine: vandaar de naam ‘Search Engine Advertising’. Dit kan gedaan worden in zowel tekst (zoekcampagnes) als in beeld (displaycampagnes). De advertenties die we tot nu toe benoemden, zijn de zoekcampagnes. Je kunt ook kiezen voor display advertising. Hierbij maak je gebruik van beeld. Dit zijn vaak zogeheten online banners. Deze worden getoond op websites die in een netwerk van Google zitten. Deze manier van adverteren zie je vaak op sites als YouTube, nieuwssites en fora.
Retargeting: wat is dat?
Display advertising kun je perfect combineren met retargeting. Retargeting houdt in dat je mensen die eerder jouw website hebben bezocht — en je website vervolgens zonder actie te hebben ondernomen verlieten — opnieuw aanspreekt met een gerichte advertentie. Je kunt hierbij ook rekening houden met de content van je advertentie. Wellicht hebben mensen de vorige keer op jouw website een item in de winkelmand gestopt zonder deze af te rekenen. Dan kun je hen een aanbieding geven voor dit item. Om hier het beste resultaat uit te halen kun je het beste je SEA marketing uitbesteden. Onze experts zorgen dan voor advertenties die specifiek op de betreffende doelgroep zijn toegespitst. Dit is onwijs rendabel en zeer efficiënt.