Partner van Leadinfo
Leadinfo heeft partners in meer dan acht landen en OMCBase is één van die partners. Als Leadinfo partner kunnen we je makkelijk op weg helpen met het verkrijgen van meer leads. Met de software van Leadinfo kunnen wij je helpen om jouw SEO- en SEA-strategie naar een hoger niveau te tillen. Want als je weet wie jouw leads zijn, dan is het ook makkelijker om jouw doelgroep helder in beeld te krijgen en hierop in te zetten met jouw strategie. En hoe meer leads er via SEO en SEA binnenkomen, des te meer klanten je zult krijgen. Zo creër je een cirkel waarbij het aantal nieuwe klanten steeds meer zal groeien.
Tip: je kunt de tool van leadinfo ook goed laten samenwerken met je content strategie. Zo is het bijvoorbeeld makkelijk om via LinkedIn in te schatten welke persoon van een bedrijf jouw website heeft bezocht. Deze kun je vervolgend toevoegen aan je netwerk op LinkedIn om elkaar beter te leren kennen. De tooling laat direct zien wie er werkzaam zijn bij het betreffende bedrijf door de database van LinkedIn daaraan te koppelen.
Wij weten alles over de software van Leadinfo en kunnen je daarom ook goed adviseren over wat de beste oplossingen zijn voor jouw bedrijf. Daarnaast kunnen we je wegwijs maken in deze software en je meer leren over het verkrijgen en warm maken van goede leads.
Wat doet Leadinfo?
Leadinfo heeft een software ontwikkeld waarmee het heel eenvoudig is om leads bij te houden. Hun software herkent IP-adressen en voegt deze toe aan jouw persoonlijke database. Zo kun je zien of een bepaald IP-adres jouw website vaker bezoekt en wat deze persoon op jouw website bekijkt. Door gegevens te vergelijken met openbare bronnen, zoals de Kamer van Koophandel, kan Leadinfo eenvoudig achterhalen wie jouw website heeft bezocht. Dit gebeurt geheel volgens de richtlijnen van de AVG.
Wanneer je weet wie jouw website heeft bezocht kun je, door middel van de gekoppelde bedrijfsgegevens, contact opnemen met jouw lead. Zo mis je nooit meer een potentiële klant!
De voordelen van Leadinfo
Naast het vinden en registreren van leads, kan Leadinfo ook voor vele andere dingen gebruikt worden. Zo kun je met Leadinfo makkelijker knelpunten binnen jouw bedrijf opsporen. Want wat zegt het als geen van jouw leads verder kijken dan de homepagina? Of als mensen wel op de contactpagina klikken maar nooit het formulier invullen? Misschien zie je door een koppeling met andere software wel in dat er eigenlijk veel meer leads via jouw advertentiecampagne komen dan je had gedacht, of komen er juist veel minder leads via dat kanaal binnen. Verder kun je met lead gen-formulieren van Leadinfo tot drie keer meer conversies genereren, kun je triggers instellen als een bepaalde lead jouw website bezoekt, kun je leads retargeten op LinkedIn, en nog veel meer. Met Leadinfo is het eenvoudiger om te zien wat wel en niet werkt en om hierop in te spelen om zo nóg meer leads te verkrijgen.
Integraties
Leadinfo heeft koppelingen met meer dan 40 tools. Dit is handig als je al software gebruikt zoals een CRM/ERP systeem. Zo kunnen de leads soepel worden meegenomen in je huidige workflow en breid je eenvoudig jouw databases uit met de nieuwe informatie van de leads die je verzamelt met Leadinfo. Je kunt Leadinfo koppelen aan onder andere Hubspot, Google Ads, Slack, Active Campaign, Salesforce, Teamleader, Zapier en een hoop andere tools en systemen.
Wat is eigenlijk een lead?
“An indication of potential opportunity.” Het Engelse woord “lead” heeft meerdere betekenissen, maar daarvan is deze het belangrijkst. Een lead is dus een indicatie van iets dat potentieel heeft. In de marketing zijn leads daarom mogelijke klanten. Leads kunnen websitebezoekers zijn die meerdere van jouw pagina’s bekijken, maar het kan ook iemand zijn die zich inschrijft voor jouw nieuwsbrief of een whitepaper download van jouw website. In de laatste twee gevallen laat de lead dan gegevens achter waarmee je hen kunt benaderen. Als iemand alleen jouw website bezoekt, dan weet je vrijwel niks van deze persoon. Tenzij je dus Leadinfo gebruikt.
Waarom zijn leads belangrijk?
Als ondernemer ben je vrijwel altijd op zoek naar nieuwe klanten. Maar het heeft weinig zin om te gaan zitten wachten tot deze klanten zichzelf aanbieden. Soms zijn ze wel geïnteresseerd maar hebben ze nog wat vragen en is de drempel om contact op te nemen nét even wat te groot. Het kan dan helpen als je zelf contact met hen opneemt. Maar dan moet je wel weten wie zij zijn. Door te weten wie jouw leads zijn creëer je mogelijkheden voor nieuwe klantrelaties. En elke ondernemer zal begrijpen waarom dat belangrijk is, toch?
Meer weten?
Ben je nieuwsgierig geworden naar Leadinfo en wil je graag meer weten? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!