170 potentiële medewerkers in 2,5 week, dit had niemand verwacht!
“Wij willen graag meer aanmeldingen genereren van mensen die het zien zitten om in de evenementenbranche aan de slag te gaan,” was de uitdaging die Maarten van de Kerkhof aan OMCBase voorlegde. Maarten is de initiatiefnemer van BeLive, een samenwerkingsplatform van verschillende grote spelers in de evenementenbranche. Hij wist dat zijn branche’s stijgende vraag naar personeel en het aanbod van enthousiaste jongeren op zoek naar een bijbaan online bij elkaar gebracht konden worden.
De eerste stap in dit project bestond uit een serie strategische sessies om de doelgroep en de identiteit van BeLive zelf volledig scherp te krijgen. De doelgroep bleek te bestaan uit carrièretijgers en vakantiekrachten. Op ons aanraden hebben we vervolgens de website verhuisd naar een betere hostingpartij, alle teksten herschreven en voor videocontent gezorgd. In deze video’s, gefilmd tijdens de opbouw van een groot evenement, vertellen jongeren uit beide doelgroepen wat zij zo mooi vinden aan werken op events.
Zodra de website van BeLive er klaar voor was, zijn we aan de slag gegaan met leads werven. Dit deden we onder andere door een campagne tijdens Lowlands 2019. Deze bestond uit fysieke banners op het festivalterrein, de socials van BeLive, content die alle partnerbedrijven op hun website konden plaatsen en een samenwerking met het Lowlands Instagramaccount.
Interne optimalisatie
Door de acties op social media en tijdens Lowlands wisten we binnen 2,5 weken 170 nieuwe aanmeldingen te genereren, waar Maarten vervolgens mee aan de slag kon. Ondertussen zijn wij aan de slag gegaan met de interne processen. Daarvoor werkten we samen met Maarten van de Kerkhof aan een strategisch document waarin drie fasen werden gedefinieerd.
In de tweede fase gingen we met een heel andere doelgroep aan de slag: de partnerbedrijven. Maarten was druk bezig de aangemelde jongeren klaar te stomen tot gekwalificeerd evenementenpersoneel. Daarna was het de bedoeling dat de partnerbedrijven hen ook inhuurden. Daarom onderzochten wij ondertussen de partnerbehoeften, door middel van live interactieve sessies. De input daarvan gebruikten we om BeLive’s interne systemen en processen te optimaliseren.
BeLive kwam, net als vele bedrijven, helaas stil te vallen tijdens de coronapandemie. Nu het einde hiervan in zicht lijkt te zijn en de evenementenbranche steeds meer in actie mag komen, pakt ook BeLive de draad weer op. To be continued!
Toegepaste diensten
Neem contact op
Wij helpen u graag verder.
"*" indicates required fields