Cybermotion

Inzicht in de customer journey en realisatie van een vernieuwde website

Inzicht in de customer journey en een compleet vernieuwde website

We willen onze doelgroep en hun behoeften helder in kaart brengen en dit als uitgangspunt gebruiken voor een compleet vernieuwde website,” concludeerde het team van CyberMotion tijdens de eerste kennismaking met OMCBase. Deze kennismaking vormde het startpunt van een serie strategische sessies met de belangrijkste stakeholders, resulterend in een grondig onderbouwd strategiedocument en een hierop afgestemde nieuwe website.

CyberMotion levert hoogwaardige motionsystemen aan evenementenlocaties, clubeigenaren een distributeurs in de entertainmentbranche. In deze sector is het systeem van CyberMotion ongeëvenaard en wordt het wereldwijd ingezet voor de meest geavanceerde shows, producties en locaties. Van winkelcentra in Maleisië tot Las Vegas producties en van het Eurovisie Songfestival tot internationale tours van onder andere Madonna en Rammstein, het portfolio van CyberMotion is zeer indrukwekkend. Het werd tijd dat de website dit ging reflecteren. Want hoewel de meeste klanten CyberMotion leren kennen door beurzen en congressen of door de goede verhalen die zij van anderen in de branche horen, is de website één van CyberMotion’s meest belangrijke marketingkanalen.

Allereerst ging OMCBase samen met CyberMotion op onderzoek uit om de positie ten opzichte van concurrenten te bepalen. Dat deden we door een concurrentieonderzoek op basis van de marketingmix. Deze vulden we in zoveel mogelijk detail in voor zowel CyberMotion als haar grootste concurrenten, waaruit CyberMotion’s USP’s duidelijk naar voren kwamen. Dit resulteerde in een heldere waardepropositie. Samen met de kernwaarden die we tijdens de strategische sessies opstelden, vormde deze waardepropositie het uitgangspunt voor het vernieuwde strategiedocument.

De customer journey, in kaart gebracht en geoptimaliseerd

De customer journey is de reis die iemand uit de doelgroep aflegt van lead naar trouwe klant. Tijdens deze reis kan een lead allerlei obstakels tegenkomen die hem of haar ervan weerhouden om daadwerkelijk een klant te worden. Door de informatievoorziening in de customer journey zo goed mogelijk op de doelgroep af te stemmen, nemen we deze obstakels weg. De eerste stap in dit proces is het scherpstellen van de doelgroep zelf. Voor CyberMotion waren twee duidelijke doelgroepen te definiëren. Voor beide doelgroepen creëerde OMCBase een ijkpersoon om de customer journey mee vorm te geven.
Een grondig uitgewerkte customer journey resulteert in veel waardevolle inzichten, waaronder over de contentbehoefte van de doelgroep. Voor CyberMotion betekende dit dat de website naast praktische informatie en inspirerende beelden en cases over het product ook een supportomgeving moest bevatten. In deze omgeving kunnen bestaande klanten eenvoudig vragen stellen, problemen melden of contact opnemen voor andere zaken.

Het team van OMCBase heeft de gehele nieuwe website van begin tot eind gerealiseerd. Eén van onze copywriters ging aan de slag met de nieuwe teksten en cases op basis van interviews met verschillende experts binnen CyberMotion. Onze UX-designer en webdevelopers vertaalden de uitgedachte hiërarchie en wensen van de klant naar een visual design, wat na goedkeuring werd gerealiseerd als website. Ook verzorgden we foto’s van het team en een 3D-visualisatie van het systeem om de vele mogelijkheden hiervan te laten zien. Uiteraard zorgden we er bij de migratie voor dat alle opgebouwde autoriteit in Google behouden bleef en staan we altijd voor CyberMotion klaar bij vragen of nieuwe ideeën.

Neem contact op

Wij helpen u graag verder.

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.