Linkbuilding

De kracht van linkbuilding

In de zoekresultaten van Google draait alles om autoriteit. Hoe hoger de autoriteit die Google aan jouw website toekent, hoe hoger deze wordt getoond in de zoekresultaten. Je linkprofiel is één van de factoren die deze autoriteit bepaalt. Een sterk linkprofiel geeft namelijk aan dat jouw website relevant is, wat je positie in de zoekresultaten ten goede komt.

Wat zou het je opleveren als je…

  • Met regelmaat gastblogs publiceert op andere websites;
  • Via verschillende startpagina’s te vinden bent;
  • Doelgroep online niet meer om jou heen kan;
  • Kwalitatieve links genereert en schadelijke links vermijdt;
  • Online de resultaten van je linkbuildingactiviteiten kan monitoren;
  • Je linkprofiel doorlopend verbetert en daarmee je autoriteit vergroot;
  • Website steeds hoger in de zoekresultaten verschijnt.
Uw specialist

Uw specialist

Wat klanten over ons zeggen

Inventarisatie

Hoe ziet je huidige linkprofiel eruit? Met onze tools maken we inzichtelijk wat goed gaat en waar ruimte is voor verbetering.

Strategie

De aandachtspunten uit de vorige stap vormen de basis van de linkbuildingstrategie die we de komende tijd gaan uitvoeren.

Uitvoering

We gaan onder andere je interne links op orde te maken, gastblogs plaatsen en/of je aanwezigheid op fora en startpagina’s vergroten.

Meten en bijsturen

Na verloop van tijd bekijken we de resultaten van de linkbuildingactiviteiten en sturen we waar nodig bij voor de komende periode.

Kwalitatief

Een sterk linkprofiel bestaand uit kwalitatieve, onschadelijke links.

Intern en extern

Uitbreiding van externe links en optimalisatie van interne links.

Meetbaar

Duidelijk zicht op de effecten van je linkbuildingactiviteiten.

Autoriteit

Een verbeterde positie in de zoekresultaten door een hogere autoriteit.

Hoe ziet een krachtig linkprofiel eruit?

Het is vrij lastig om precies vast te stellen hoe een perfect linkprofiel eruit ziet. Google geeft deze informatie namelijk niet prijs. Wel is duidelijk dat een aantal activiteiten in positieve (of negatieve) zin bijdragen aan je linkprofiel.

Dat zijn onder andere:

  • Kwalitatieve links;
  • Schadelijke links;
  • Links met relevante zoekwoorden als anchortekst;
  • Links met bedrijfs-/merknaam als anchortekst;
  • Links vanaf waardevolle domeinen;
  • Interne links.

Hoe zorg ik voor een goed linkprofiel?

Linkbuilding is een doorlopend project waarmee je op de lange termijn gaat scoren. Dat vereist wat geduld, want de autoriteit van je website verandert niet binnen een dag, of zelfs een week. Zet je de juiste strategie in, dan zie je uiteindelijk de resultaten in de vorm van een hogere ranking in de zoekresultaten en daarmee hogere bezoekersaantallen op je website.

Jouw linkbuildingstrategie kan onder andere bestaan uit:

  • Gastblogs schrijven met daarin een link naar jouw website;
  • Het deelnemen aan startpagina’s;
  • Zichtbaar zijn op relevante kanalen, bijvoorbeeld door reacties op andere blogs en fora;
  • Het op orde maken (en houden!) van je interne links;
  • IJzersterke en relevante content op je eigen website.

Kun je hier hulp bij gebruiken of wil je het liever volledig uit handen geven? Wij gaan graag met jouw linkbuilding aan de slag. Uiteraard profiteer je daarbij van ons uitgebreide netwerk van linkpartners.

 

Monitoren van bijsturen

Door online tools houden we de resultaten van je linkbuildingactiviteiten doorlopend in de gaten. Daardoor zien we na verloop van tijd hoe jouw website en linkprofiel zijn gegroeid. Daaruit concluderen we vervolgens wat er goed gaat en waar de verbeterpunten liggen. Door hier structureel mee bezig te gaan, zorgen we ervoor dat de positie van jouw website na verloop van tijd steeds sterker wordt.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

Uw specialist Yaël helpt u graag verder.

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.