SEA
Direct bovenin de zoekresultaten verschijnen
SEA, ofwel Search Engine Advertising, betekent adverteren in zoekmachines. Waar organisch groeien (SEO) vaak wat langer duurt, boek je met SEA direct resultaat. In de beginfase van je SEO-strategie kan het daarom erg interessant zijn om ook SEA in te zetten en je bezoekersaantallen gelijk te laten groeien. Uiteraard kun je dit ook permanent inzetten als marketingtool.
Sneller resultaat boeken via Google
De bovenste resultaten in Google zijn altijd afkomstig van websites die daarvoor betalen. Pas daaronder komen de organische zoekresultaten. Dat betekent dat hoe goed je het qua SEO ook doet, betalende concurrenten altijd bovenaan zullen staan. Samen zorgen we ervoor dat jij hier ook tussen staat, waarbij we je budget zo efficiënt mogelijk inzetten.
Wat zou het je opleveren als je…
- Gelijk bovenaan zou staan in Google;
- Je SEA-budget zo efficiënt mogelijk inzet;
- Direct meer bezoekers naar je website trekt;
- Advertenties superrelevant zijn voor je doelgroep;
- SEA en SEO combineert voor structurele groei;
- Meteen al voorligt op concurrenten die geen SEA inzetten.
Uw specialist
Wat klanten over ons zeggen
Inventarisatie
We brengen je strategie in kaart. Welke doelen wil je behalen? Op welke zoektermen wil je scoren? Welk budget heb je beschikbaar?
Aan de slag
Onze SEA-expert stelt budgetten in, maakt advertenties en plant deze in voor de zoektermen waarop jij bovenaan wil staan.
Evaluatie
Tussendoor meten we de resultaten van je campagnes. We zien welke advertenties het best presteren en wat dit je heeft gekost.
Optimaliseren
Op basis van de evaluaties gaan we advertenties en budgetten optimaliseren zodat je nog betere resultaten gaat boeken.
Direct
Jouw website komt direct bovenaan te staan in de zoekresultaten.
Groei
Je trekt snel meer nieuwe bezoekers naar je website.
Meetbaar
We houden je resultaten continu in de gaten en optimaliseren waar nodig.
Efficiënt
Je SEA-budget wordt altijd zo efficiënt mogelijk ingezet.
Zo helpt Search Engine Advertising jouw onderneming
Bovenaan staan in Google is ontzettend rendabel. Google heeft standaard tien organische resultaten per pagina, ofwel de websites die door hun hoge autoriteit bovenaan verschijnen voor deze zoekterm. SEA zorgt ervoor dat jouw betaalde advertentie nog boven deze tien organische links staat. Zo vergroot je de kans dat mensen op jouw website komen.
Het grootste voordeel van deze campagnes is de snelheid waarmee je een doelgroep kunt afvangen. Het verhogen van je organische positie kost tijd, maar met SEA score je direct. Daarom is het vaak interessant om SEO en SEA met elkaar te combineren, zodat je kunt scoren op zowel de korte als de lange termijn. Wil je dit graag uitbesteden aan een expert? Ons team ontwikkelt voor jou graag een sterk onderbouwde strategie die we vervolgens ook voor je uitvoeren.
Met SEA kom je bovenaan
Betaalde advertenties staan boven de tien organische resultaten. Soms staan er ook enkele betaalde resultaten onderaan de SERP (Search Engine Result Page). Betaalde links zijn te herkennen doordat er “ADV” of “Advertentie” voor of achter de link staat. Dit zijn dan ook advertenties in de zoekmachine, vandaar de naam ‘Search Engine Advertising’. Dit kan gedaan worden in tekst (zoekcampagnes) of in beeld (displaycampagnes). De tot nu toe benoemde advertenties waren zoekcampagnes. We helpen je echter ook graag met display advertising. Daarbij maak je gebruik van online banners die worden getoond op websites binnen Google’s netwerk. Deze manier van adverteren zie je vaak op YouTube, nieuwssites en fora.
Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan
Uw specialist Yaël helpt u graag verder.
"*" indicates required fields