Wil jij meer klanten via het internet genereren?

Zou je interesse hebben in een vrijblijvend adviesgesprek?

Vrijblijvend met een ervaren strateeg

Martijn Assinck

14 Jun, 2021

}

0 minuten

Het verkrijgen van meer klanten is voor de meeste ondernemingen een beste uitdaging. De ene onderneming heeft het wat makkelijker dan de ander met klanten binnenhalen. Jij kunt jouw klanten op verschillende manieren binnenhalen. Een van de manieren van meer klanten binnenhalen is het meer klanten binnenhalen via het internet. Dit kun je doen door te beginnen met het hoger komen in Google.

Een leuk weetje hierover: Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 32,5 procent van mensen die een zoekopdracht uitvoerden, klikt op de bovenste link. Daarna neemt het drastisch af: 17 procent klikt op de tweede link en ongeveer 11 procent kiest de derde…

Een van de manieren om meer klanten via het internet te krijgen is door middel van een goede SEO optimalisatie. SEO staat voor search engine optimization. Door het goed inzetten van SEO kom jij hoger in Google. Voor ik jou een manier van SEO laat zien ga ik jou eerst uitleggen wat het nou inhoud.

 

Het krijgen van nieuwe klanten lijkt soms een lastige tak van sport… Waar begin ik precies? Hoe kom ik doorlopend in contact met potentiële klanten? Hoe behoud ik overzicht? Hoe voer ik een goed salesgesprek? Kortom, een goede salestraining gaat je helpen om deze doelen te bereiken.
David Hooman

Mede eigenaar, SalesPotential

Wat is SEO?

Search Engine Optimization is de basis voor vele campagnes. Je optimaliseert je pagina’s om hoger in de zoekmachines te eindigen. Je zorgt ervoor dat de juiste boodschap bij de juiste doelgroep terechtkomt.

Door op de juiste manier SEO-marketing in te zetten, wordt jouw onderneming goed vindbaar in de zoekmachines. Er komen meer mensen op je website, wat de kans op een hoger aantal leads en uiteindelijk conversies vergroot. Search Engine Optimization is dus een manier om je onderneming flink te laten groeien!

Dan ga ik jou nu een SEO techniek uitleggen, namelijk het schrijven van blogs!

3 redenen waarom een blog schrijven nuttig is

  1. Jij kunt makkelijk nieuwe informatie aan jouw bezoekers laten zien

De meeste websites kun jij vergelijken met een boek. Ze worden gemaakt met veel vakkundigheid, maar als ze eenmaal gemaakt zijn wordt er vaak niets meer aan veranderd. Een oud boek staat meestal ook alleen nog maar in een boekenkast zonder aangeraakt te worden. Zo staat een oude website ook alleen nog maar op het web. Door het schrijven van blog vernieuw jij eigenlijk continu jouw website. Zie het als een update op jouw mobiele telefoon.

  1. Jij kunt jouzelf als een expert overlaten komen in jouw vakgebied

Schrijf over jouw vakkundigheid. Wij van Salespotential zijn experts in het verkrijgen van nieuwe leads. Daarom schrijven wij ook allerlei blogs over hoe jij meer nieuwe leads kunt genereren. Op deze manier komen wij (hopelijk?) meer deskundig over.

  1. Het zorgt ervoor dat jouw bedrijf persoonlijker wordt

Een blog is vaak informeel. Je deelt informatie over allerlei onderwerpen binnen jouw bedrijf of branche. Dit maakt jouw bedrijf wat opener en menselijk. De blogs zijn persoonlijk gemaakt. Zo zorg jij voor meer interactie met jou website bezoeker.

2 voordelen van het schrijven van blogs

  1. Bloggen zorgt ervoor dat jij meer bezoekers op jouw website krijgt

Samen met puntje 5 misschien wel het belangrijkst. Het schrijven van blogs zorgt voor meer website bezoekers. Allereerst zet jij door het schrijven van blogs meer informatie op jouw website. Meer informatie zorgt er weer voor dat er meer kans is dat jij een vraag beantwoordt van iemand. Daarnaast vinden zoekmachines als Google het belangrijk dat jij relevante informatie, informatie die nieuw is en unieke informatie op jouw website hebt staan.

  1. Bloggen zorgt ervoor dat jij meer bezoekers op jouw website krijgt

Door het toevoegen van goede call to actions kan het schrijven van blogs ook meer verkoop opleveren. Het eerste uitgangspunt van het schrijven van blogs moet altijd het delen van interessante informatie zijn, echter kun jij tijdens het delen van informatie een call to action plaatsen of aan het einde jouw eigen expertise beschrijven. Kijk maar naar deze blog. De call to action knoppen zijn je vast niet ontgaan. En aan het einde van de blog geef ik jou nog 2 mogelijkheden om meer klanten binnen te halen. Daarom ben jij deze blog gaan lezen, toch..?

Tips voor het schrijven van een blog

Nu jij natuurlijk overtuigd bent en staat te popepelen om een blog te gaan schrijven is het nog de vraag waar jij allemaal op moet letten. Daar heb ik al over nagedacht en ik ga jou hieronder een aantal tips geven voor het schrijven van blogs.

Tip 1: een onderwerp kiezen

Je kunt niet lukraak maar een onderwerp kiezen. Bedenkt eerst over welke onderwerpen jij zou willen schrijven. Deze onderwerpen moeten natuurlijk wel dicht bij jouw onderneming liggen. Deze onderwerpen moeten ook jouw passie zijn, zodat jij vol overgave erover gaat schrijven. Wanneer dit duidelijk is kun jij via een gratis tool Google Keyword Planner kijken waar jouw potentiële klanten op zoeken. Zorg ervoor dat deze zoekwoorden in jouw onderwerp en dus blog terugkomen.

Tip 2: een titel kiezen

Een titel moet pakkend, prikkelend en uitdagend zijn. De titel is het visite kaartje van jouw blog. Jouw blog kan van uitstekende kwaliteit zijn met hele interessante informatie. Echter met een saaie of niet uitdagende titel gaan heel weinig mensen jouw blog lezen. In deze titel is het ook weer belangrijk dat jouw zoekwoord hier in voor komt.

Tip 3: maak een blog persoonlijk

Niet té persoonlijk natuurlijk. Wanneer jouw blog zakelijk van oorsprong is ga je hier natuurlijk geen hele levensverhalen vertellen, maar de lezer meenemen in een persoonlijk ervaring zorgt voor meer inlevingsvermogen.

Tip 4: varieer

Je kunt ook eens wat anders doen dan een blog schrijven. Jij zou voor de verandering ook eens een keer een vlog kunnen maken. Jezelf filmen kan een hele stap zijn, maar zo creëer jij nog meer interactie en nog meer persoonlijke binding. Mocht een vlog een brug te ver zijn zou jij ook nog een podcast op kunnen nemen.

Tip 5: continuïteit

Er is geen vaste formule voor het aantal keer dat jij een blog moet maken. Ik zou jou adviseren om vooral te doen waarbij jij jou prettig voelt. Echter is het wel van belang dat jij dit regelmatig doet. Zoals eerder aangegeven in deze blog houden zoekmachines van unieke en up-to-date nieuwe teksten. Het bijhouden zorgt voor een hogere positie in Google. Het bijhouden zorgt voor meer website bezoekers. En tot slot het bijhouden levert jou meer verkopen op.

Wil jij meer te weten komen over het verkrijgen van nieuwe klanten? Dan kun jij hieronder lezen hoe en waarmee Salespotential jou kan helpen!

Salestraining van Salespotential

Wil jij meer leren over nieuwe klanten werven? Dan kun jij een training volgen bij Salespotential. Stel je eens voor dat jij:

  • Doorlopend leads weet te verzamelen om de continuïteit van je onderneming te borgen.
  • Erachter komt dat je helemaal geen commercieel persoon hoeft te zijn om goede sales te doen.
  • Zonder over veel geld te beschikken makkelijk nieuwe klanten leert werven.
  • Zonder zorgen een goed sales gesprek kunt voeren.
  • Jouw agenda makkelijk weet te vullen met nieuwe afspraken.
  • Omzet door het dak heen gaat.
  • Salesprocessen en skills goed zijn, waardoor je (sales) zelfvertrouwen mega wordt.
  • Sales vraagstukken aan een sales Professional kunt stellen (onderdeel van de training).
  • Elke week beter wordt in het voeren van gesprekken.
  • Super veel energie gaat halen uit het binnenhalen van nieuwe klanten door deze strategie toe te passen.

De training die Salespotential aanbiedt gaat jou dit leren:

  • Je leert je ideale klant omschrijven.
  • Je leert verschillende tools gebruiken voor jouw sales activiteiten.
  • Je leert waar je jouw ideale klant kunt vinden.
  • Je leert verschillende methoden om met je ideale klant in contact te komen.
  • Je leert hoe je een afspraak maakt met je ideale klant.
  • Je leert hoe je behoefte creëert voor jouw product of dienst.
  • Je leert hoe je kunt zorgen dat de ideale klant voor jou kiest.
  • Je leert hoe je het netwerk van je klant kunt gebruiken om zelf te kunnen groeien.
  • Je leert hoe je de relatie met je huidige ideale klant kunt uitbreiden en versterken om meer omzet te behalen.

Wil jij meer over deze training te weten komen? Dan kun je hier meer informatie daarover vinden.

Sales uit handen geven aan Salespotential

Een andere manier om nieuwe klanten te werven is door jouw sales uit te besteden aan Salespotential. Heb jij wel eens nagedacht over wat het jou zou opleveren als:

  • Er geen zorgen meer zijn over een lege agenda?
  • Je van reactieve sales naar proactieve sales zal gaan?
  • Er niet langer stil gezeten hoeft te worden en er alleen nog focus is op sales?
  • Alle afspraken, afspraken zijn met de ideale klant?
  • Het bedrijfsnetwerk wordt verbreed met uitsluitend de juiste doelgroep?
  • Jouw bedrijf of afdeling de stap kan maken om echt te groeien binnen sales?

Als jij jouw sales gaat uitbesteden aan Salespotential gaan wij te werk in 3 stappen:

  1. Pre start:
  • Doelgroep bepaling
  • Doel van de campagne
  • Wijze van benadering
  • Plan van aanpak
  1. Start:
  • Testen van varianten
  • Analyseren van de resultaten
  • Bijsturen voor de perfecte aanpak
  1. Executie:
  • Dagelijkse targets.
  • Wekelijkse meeting.
  • Maandelijkse rapportage met resultaten.
  • Bijsturen voor het perfecte gezamenlijke doel.

Wil jij meer te weten komen over het uitbesteden van jouw salesactiviteiten? Dan kun je hier meer informatie daarover vinden.

Het krijgen van nieuwe klanten lijkt soms een lastige tak van sport… Waar begin ik precies? Hoe kom ik doorlopend in contact met potentiële klanten? Hoe behoud ik overzicht? Hoe voer ik een goed salesgesprek? Kortom, een goede salestraining gaat je helpen om deze doelen te bereiken.
David Hooman

Mede eigenaar, SalesPotential